2017. augusztus 6., vasárnap

Esküvőszervezés vs labirintus


Sziasztok!

Ezúttal nem egy esküvői virágdekor témát fogok boncolgatni, hanem egy izgalmasabb résszel készültem nektek, ez pedig nem más mint az esküvőszervezés.

Sokszor tapasztalom, hogy a jegyespárok, menyasszonyok – attól függően, hogy mennyire van mozgósítva a vőlegény J - frusztráltak a sok árajánlattól és a kihívástól, hogy ár-érték arányban megfelelő szolgáltatókat találjanak, akiben megbízhatnak, hogy a Nagy Napon minden tökéletes lesz.



Egyik kedves barátnőm, Márti részben esküvőszervezőként, valamint sminkesként dolgozik, így őt kértem meg, hogy segítsen nektek eligazodni az esküvői előkészületek sűrű teendői között.

Márti, mesélj egy kicsit magadról először. Miért kezdtél el esküvőszervezéssel foglalkozni?

Králik Márti vagyok, 29 éves, jelenleg az AndYou Media Hungary-nél dolgozom operatív vezetőként. Korábban egy multi cégnél dolgoztam, és mindig igényt éreztem (érzek) arra, hogy valami újat tanuljak, valami kreatív dologba fogjak. Először fotós workshopokra jártam, majd sminkes tanfolyamra, és ezzel egy időben kezdtem el az esküvőszervezői tanfolyamot is. Szóval minden oldalba belekóstoltam, így mondhatni, hogy több szempontból is át tudtam látni a dolgokat. És nem is igazából a teljes esküvőszervezéssel, hanem leginkább a beauty rész megszervezésével, ajánlásával foglalkozom, nekem ez a szívem csücske.

Mi az, amivel a legtöbb menyasszony küzd?

A legelején mindenki küzd a számára legmegfelelőbb stílus megálmodásával, illetve, hogy az később hogyan lesz megvalósítható. Pontosan mi legyen a helyszín és hány főre tervezzék a lakodalmat. Milyen legyen a menyasszonyi csokor, a dekoráció, az összhang. A menyasszony, mivel érthető módon a legszebb szeretne lenni ezen a napon, különös tekintettel van a beauty dolgokra is (smink, haj, köröm, kozmetikus). Ki legyen az a fotós, aki a legprofibban örökíti meg a megismételhetetlen pillanatokat. Természetesen vigyázni kell arra is, hogy ez a nagy nap az ifjú páré, az övék az elképzelés, és nem szabad rájuk erőltetni a saját elképzelését sem a családnak, sem az esküvőszervezőnek.


Miben tud segíteni egy esküvőszervező? Miért bízzanak meg a párok egy esküvőszervezőt?

Egy esküvőszervező le tudja venni a pár nyakából a legnagyobb terhet: a szervezkedést, a rohangálást, megspórolja az álmatlan éjszakákat, és az egyeztetéseket. Tisztában van a jelenlegi trendekkel, valamint a régi, hagyományos szokásokkal is. A legjobb és legügyesebb virágdekoráció- késztőkkel dolgozik együtt, így az egyik legfontosabb elemet, a díszítést is profi szakemberekkel tudja elkészíteni. Az esküvőszervezőnek már van egy ismeretségi köre, és olyan szolgáltatókkal dolgozik együtt (étterem, zenész, ceremóniamester, sminkes, fodrász, dekorációs, fotós stb.), akivel korábban kiemelkedően pozitív tapasztalatok voltak és minden flottul ment.

Hogy dolgozik egy esküvőszervező együtt az ifjú párral? Hogy kezdődik a közös munka?

Legelőször is a megkeresés után egy személyes találkozó következik, amit egy kötetlen beszélgetés formájában kell elképzelni. Az esküvőszervező (akár egy lista segítségével) folyamatosan kérdez, és így az ifjú pár fel tudja vázolni a terveit és az elképzeléseit, az esetleges stílust, a lehetséges helyszíneket és a létszámot, stb. Mindezek alapján át tud adni egy árajánlatot az ifjú párnak, és amennyiben az jóváhagyásra kerül, azután az esküvőszervező dolga, hogy a legjobb tudása és profi szolgáltatói kapcsolatok mozgósításával nekikezdjen a további megbeszéléseknek, egyeztetéseknek a partnerekkel. Természetesen több alternatíva esetén folyamatosan egyeztet az ifjú párral.


Egy esküvőszervező a Nagy Napon is részt vesz? Vagy csak az előmunkálatokat / megbízásokat bonyolítja le?

Leginkább a megszervezésben és a lebonyolításban vesz részt, a nagy nap előtt. De természetesen, ha igény van rá, akkor az esküvő napján is tud segíteni. Főleg, ha az ifjú pár túlzottan stresszel. J

Mi az az 5 - 10 hiba, amibe minden pár beleesik?

Nagyon sok buktató lehet az esküvőszervezésben, melyekbe a párok többsége bele is esik.

Ilyenek például, ha túl rövid időn belül szeretnének egy grandiózus esküvőt;  limitált anyagi keretek mellett szeretnének nagyon sok dolgot megvalósítani;  a dolgok miatt a szokásosnál is jobban izgulnak; hirtelen ötletek jönnek a nagy napon vagy közvetlenül előtte. Illetve ha hagyják magukat rábeszélni mások elképzeléseire (pl. szülők, barátok), mert ugye az már nem is annyira az ő saját esküvőjük ezáltal.

Egyik pár sem szeretné rákölteni a gatyáját az esküvőre, de mégis szeretnék, hogy minden tökéletes legyen a nagy napon. Milyen lehetőségek vannak ilyenkor? Mit tanácsolsz a pároknak?

Ilyenkor valamivel „költséghatékonyabb” megoldásokban kell gondolkozni: nincsen sztárvendég, alacsonyabb árú, de ugyanakkor igényes meghívók tervezése; néhány extra kivétele (pl. csoki szökőkút, stb.),  vagy egy egyszerű példa: orchideák és magasabb árkategóriájú virágok helyett kedvezőbb árúakkal dolgozzanak együtt... Illetve az is megoldás lehet, hogy ha a pár vállalja bizonyos dolgok lebonyolítását (ruha, helyszín, ételek-italok), akkor részleges esküvőszervezést kérjenek a további részfolyamatok megszervezéséhez: pl. a szépség-vonal, fotó, dekoráció, zene, ceremóniamester.

Emlékszem, hogy anno én a meghívókon akartam spórolni, ezért egyik barátnőm példájára én is elkezdtem otthon szerkeszteni és legyártani mind az 50 darabot. :) Hiába figyelmeztetett a barátnőm, hogy ő megbánta az akcióját, amikor az egész család egy hétvégén át vagdosgatta és ragasztotta a galambokat és a kartonokat, én nem hallgattam rá, mondván, hogy "Menni fog az!"

És bizony én is ugyanerre a következtetésre jutottam, amikor milliméter pontosan kellett kivágnom sniccerrel a kartonokat, mert persze úgy nyomtattam, hogy az a lehető leggazdaságosabb legyen. Majd utána jöttek a szalagok, amiket még rá is vasaltam a meghívókra... rémálom lett a végén.
Az ültetőkártyákat már szívesen kiszerveztem volna egy erre szakosodott cégnek, azonban annyira drágának találtam érte a 100 Ft / db-ot, "Ha már ennyit spóroltam a meghívón, nem akarom az ültetőkártyán elbukni!" , hogy a végén az utolsó hajrában legyártottam azt is. De már nagyon megbántam, hogy nem bíztam ezt is egy szolgáltatóra.
Az árakat tekintve pedig rájöttem, hogy ugyan semmi sincs ingyen, főleg nem egy esküvőnél, de mindennel rengeteg munka van, sőt több, ha az ember magának kezdi el megcsinálni, hiszen nincsenek mögötte azok az eszközök és a rutin, ami egy cégnél megvan.


Márti, ezek mind szuper gondolatok. Nagyon köszönöm, hogy megosztottad!
Remélem segíteni tudtam Nektek kicsit az esküvőszervezési labirintusban. Ha bármilyen kérdésetek, észrevételetek van, írjátok meg kommentben!
Hamarosan ismét jelentkezem, addig is napsütéses, szép nyarat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése